ASYMMETRİCAL BALANCE [ASİMETRİK DENGE]

Asimetrik denge, birbirine benzemeyen ya da eşdeğer olma­yan görsel unsurlar arasında dinamik bir denge ya da düzen sağlayan bir kavram olarak ele alınmaktadır. Simet­rik dengede olduğu gibi asimetrik dengede de bir optik ağırlık merkezi vardır. Ama bu merkez geometrik merkezden farklı bir konumdadır.
Asimetri hayatı, eğlenceyi ve özgürlüğü simgeler.
Asimetrik denge, kontrast yoluyla gerginlik yaratır ve görsel olarak çok daha ilginçtir. Soyut olduğu için simetri yoktur; Mükemmel ayna görüntüleri yoktur. Bunun yerine, tüm farklı görsel ağırlığın unsurlarını, her iki tarafın dengede kalacağı şekilde düzenliyorsunuzdur. 
Bu tür denge daha rahat, özgür ve enerji dolu hissettirir. Tasarım boyunca dengeyi eşitlemek için, farklı faktörlerle görsel ağırlığı etkileyebilirsiniz.


Büyük elemanlar, küçük elemanlardan daha fazla görsel ağırlığa sahiptir.

~Renk
Sıcak renkler ön plana doğru ilerler ve arka plana yaklaşan soğuk renklerden daha ağırdır. En ağır renk kırmızı, en açık sarı olarak kabul edilir.
                         
~Ton
Koyu tonda elementler, hafif[açık] tonda elementlerden daha fazla görsel ağırlığa sahiptir.

~Durum
Bileşimde daha yüksek bulunan elemanların, bileşimde daha düşük bulunan elemanlardan daha ağır olduğu algılanır. Bir bileşimin merkezinden veya baskın bölgesinden uzaklaştıkça, bir elemanın taşıyacağı görsel ağırlık artar. Ön plandaki öğeler, arka plandaki öğelere göre daha fazla ağırlık taşır.

~Doku
Dokulu öğeler, dokulu olmayan nesnelerden daha ağır görünür. Doku, bir öğenin kütle ve fiziksel ağırlık görünümünü veren üç boyutlu görünmesini sağlar.

~Şekil
Düzenli bir şekle sahip nesneler düzensiz bir şekle sahip nesnelerden daha ağır görünür. Düzensizlik, kütlenin düzenli bir şekilde çıkarıldığı izlenimini verir.

~Oryantasyon
Dikey nesneler yatay nesnelerden daha ağır görünür. Çapraz elemanlar en çok ağırlığı taşır.


Kendinizi yukarıdaki ilkel özellikler ile sınırlamanız gerekmez. Görsel ağırlığı kontrol etmek için ek özellikleri de kullanabilirsiniz.

~Yoğunluk
Belirli bir alana daha fazla elemanın paketlenmesi, boşluğun görsel ağırlığını arttırır. İzleyici, daha küçük ve daha hafif elemanların aksine daha büyük veya daha koyu birleşik bir eleman algılayacaktır.

~Yerel beyaz boşluk
Beyaz alanın görsel ağırlığı yok gibi görünür, çünkü boş görünür. Bu boşluğa yerleştirilen herhangi bir nesne, çevresindeki boşluğa bağlı olarak daha ağır görünecektir.

~İçsel ilgi
Bazı şeyler diğerlerinden daha ilginçtir. Bir öğe ne kadar karmaşık olursa, o kadar fazla ilgi çeker ve o kadar fazla dikkat çeker. Ayrıca kendi çıkarlarınız da bir rol oynamaktadır. Uçaklara göre arabalarla daha fazla ilgileniyorsanız, bir arabanın görüntüsü dikkatinizi bir uçak görüntüsünden daha fazla çekecektir. [Algıda seçicilik]

~Derinlik
Daha büyük bir alan derinliği, odak ve odaklanmamış alanlar arasındaki kontrast nedeniyle, odaktaki bir öğeye görsel ağırlık artışı sağlar.

~Doyma
Doymuş renkler, doymamış renklerden daha ağır görünür.

~Algılanan fiziksel ağırlık
Bir evin bir ayakkabıdan daha ağır olduğunu biliyoruz. Bir evin görüntüsü, bir ayakkabı görüntüsünden görsel olarak daha ağır algılanacaktır, çünkü evin daha ağır olmasını bekleriz.


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

MERDİVENLER